Training Training Training...
Assalamualaikum
uollssss..
Ha.. Entry hari ni
pasal aku pegi training kat KL..
First time
hokeyyy..yala,, hujung2 tahun ni ja start tak busy sket..hihi
One day, aku dapat
email dari HR yang aku kena attend satu training ni and aku ok kan ja la sebab
aku pon tak penah masok training luar. Sebelum ni In-House ja..
So, confirm la:
Training Title: Personal & Professional Effectiveness At
Work
Training Date: 4 & 5 November 2015 (Wednesday &
Thursday)
Training Time: 9:00am to 5:00pm (registration at 8:30am)
Training Venue: Hotel Melia Kuala Lumpur (Across
From Berjaya Times Square )
Bila sampai ja sana,
masok parking, macam biasa, kalau naik motor, free rate la kan..haha..syukur
jadi penunggang motosikal. Tiada traffic jam and tiada parking rate.. haha.. J
Naik lift, pergi
level L (Lobby). Tanya2 la receptionist kan, rupanya dekat Al-Hambra
ballroom..Level M1..
Pastu naik melalui tangga, belok kiri, jumpa
la dua orang warga Hotel Melia untuk registration. Ok, ada 10 participants
semuanya based apa yang aku nampak. So, letak beg,, amek breakfast.
![]() |
View depan bilik training |
Tapi100x ....................
Perut nak
cari tandas,, pergi tandas, choyyyyyyy…no water host..Maksudnya tiada air untuk
basuh.. jemmmm… L
so, aku pon pergila tnya receptionist mana ada host or air untuk basuh.
Dah macam
cacing kepanasan aku ni haa.. yala, first time kot pergi hotel untuk training
kan..haha
Last sekali, diorang
cakap dekat level M2, toilet dia berdekatan dengan swimming pool. So dengan
lajunya aku move terkedek2 nek lift la kan.. Untuk hampa, lepas keluar lift,
terus belok kanan.
jeng jeng jeng..
Tak puas hati aku,
sama ja.,,tapi yang lainnya, ada button2. Cer tengok gambar di bawah. Meh sini
aku ajarkan.. just share information. Mana tau hampa pon akan kena p sna jugak
kelak nanti kan..haha
![]() |
Button untuk menggunakan air di tandas |






Ini antara view2
tandas dekat M2 la kan. Bolehla tahan. Sangat cantik dan bersih.
So, lets continue
dengan cerita training 2 hari aku. So ni aku punya trainer. Madam cerene. 25
years pengalaman jadik trainer and dia jugak salah seorang master Shaklee.
Sambil2 sesi kami tu, ada gak la dia cerita pengalaman bekerja dengan Shaklee and
benefits. Siap bagi handout lagi okay.. tapi okay jugak.. Bagus jugak dia
share, untuk kesihatan kan.. hihi
Dalam training ni, banyak jugakla aku belajar.
Macam2 tips dia ajar, and yang penting, banyak kawan baru la kan..
Ada yang datang dari:





Nk tau lebih lanjut,
boleh la ampa google sendiri k. hihi
Sepanjang kami training,
so far so good. Proses perkenalan yang singkat tapi berkesan. Jadi, aku nak
kongsi sikit2 gambar kami masa kat sana.
![]() |
Dua orang ladies ni dari KWAP |
![]() |
Yang lelaki ni dari Diamond King International.. Speaking macam ayorrr..haha |
Okay.. tu ja untuk
entry kali ni.. kalo ampa nk baca, bacalaaa.. amek pengetahuan.. :D
~ Sharing is caring ~
No comments:
Post a Comment